Friday, June 1, 2012

Kucing retak!

Selamat malam :)

Akhirnya ade jgk masa  nk berblog..hoho
Mlm ni aku nk cite pasal kucing aku..bukan die yg retak, tp kaki die je retak..aduyai..
Cmne boleh retak plak?wallahua'lam

Ni dialog aku dgn kucing tersebut..

Aku: Snowy knp jalan jongkit2?Sakit kaki ke??
Snowy: ............ (smbil memandang sepi..)
Aku: Aish, bongoknye mcm la die boleh jwb.
Aku: Abis tu boleh jln ke tak ni??
Snowy: ............(sekali lagi memandang sepi..)
Adik: haha..mmg bongok!

Sejak mlm tu si snowy dilayan bagai puteri! Nak ke dapur aku dukung, makan minum dihidang 
depan hidung, tido dlm bakul dlm bilik ekong!haha
Mmg hepi je muka die dpt layanan 1st class.


Si coklat tulah snowy yg x brp nk snowy sgt. Yang putih tu mami die yg grang2 gedik gitu.
Keesokkannya snowy pn dibawa ke jabatan vaterina utk disoal siasat!


Nasib baik la xde pape yg teruk, cume tulang kecik kt kaki die je yg retak. Doktor kata
nanti akan baik sendiri. Snowy pn dicucuk ubat tahan sakit dan kene makan ubat 
tiap2 hari! Huh, mengalahkn manusia je gaya. Smpai skrg tak tau cmne bleh tiba2 retak, doktor tny pn die tak nak jwb!


Azab la jgk nk menyumbat ubat dlm mulut snowy ni. Bau cm ubat gigi, kalo bau ikan
kan sng, tak payah paksa mesti die gesel-gesel mintak nk mkn ubat.hehe :D

Okeylah, smoga snowy cepat2 sembuh ye!! :)


Wassalam! >.<~



Cintai Ilahi, Syukuri Nikmat Diberi, Redha Apa Yg Terjadi, Dapat Pahala Free !^_^

2 komen budak baik:

.:: sya ::. said...

smoga cepat sembuh ye snowy :)

MISS Bee-Lah said...

time kasih! snowy da semakin sembuh ;)